2015-01-30
Administratör
med inriktning mot löneadministration och redovisning
På grund av närstående personalavgångar slår vi nu samman ett antal tjänster till en.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna för den nya ”administratören” blir:
- att sköta lönehantering för tjänstemän och kollektivanställda
- att sköta den löpande redovisningen
- att hantera kund- och leverantörsreskontra
- att redovisa skatter och avgifter
- att underhålla våra kund- och leverantörsregister
- att kontera och betala leverantörsfakturor
- att registrera kundorder
- att administrera vår kalibreringsdatabas
- att administrera vår personalhandbok
- att administrera vårt miljöarbete
Eftersom du kommer att ingå i en liten ”familjär” organisation tillkommer det naturligtvis ytterligare arbetsuppgifter. Både enkla och kvalificerade och i olika omfattning.
Du som söker behöver ha ett antal års erfarenhet av arbete med löneadministration och redovisning i elektroniska löne- och affärssystem. Erfarenhet av arbete i Monitor, Kontek och MS Office är klart meriterande. Självklart behärskar du både svenska och engelska i tal och skrift.
Tjänsten avser heltid och dagtid kompletterat med flextid. Tillträde efter överenskommelse.
Om du har frågor gällande tjänsten kan du kontakta Sören Stenbäck (0495-24 90 84).
Maila din ansökan till info@korners.se senast 2015-02-27